Vi blir visare av VILA

2015-03-16

VILA ÄR VIKTIGT

Söndagen är den riktiga vilodagen. I och för sig så gör jag oftast matlådor. Packar i ordning matlådor, kokar ägg och fixar rent allmänt hemma. Igår var jag exempelvis väldigt duktig och satte upp min nya tavellist eftersom jag bytt plats på mina hamburgerkokböcker och actionfigurerna.

Att göra NYTTA kan också vara vila

hamburgerkoksbokshyllan potatismannenhyllan

I helgen var jag duktig. Jag tvättade, städade och var förbi jobbet en sväng. Jag hade massor av roliga planer. Äta lunch med min kusin. Hem till en vän för att titta på Melodifestivalen. St Patrickday’s promenad, gå på bio och äta på min favoritrestaurang.

potatiskokböckerna tvättdag

Men eftersom jag sover rätt dåligt i perioder så gick så gott som hela lördagen (förutom tvätt, träning och jobb) åt att sova. Somnade i soffan kring femtiden på eftermiddagen. Sedan sov, åt och lyssnade jag på ljudbok omvartannat. Strax efter tiotiden lyckades jag kravla mig in i sovrummet (via badrummet för tandborstning) – och vaknade inte förrän strax innan elva på söndag förmiddag.

soffliggande mamma i paris

jag vill RESA

Det drar så mycket i min ”restarm”. Jag har varit bortskämd med möjligheten att resa en hel del i mitt liv. Och som ordspråket säger: ”mycket vill ha mer.” Jag har i princip alltid någon resa inbokad att se fram emot. I maj skall jag till Amsterdam med mor min…

Solglasögon Kepsochsolglasögon

…men jag är ändå inte nöjd! Jag vill till Neapel, Italien. Äta pizza, pasta, gnocchi, tomatsås m.m. Dricka Cappuccino. Njuta av  tillvaron. Men varför bokar jag inte resan då?

Det gjorde jag, nyss.

Stockholm-Rom- 6 jun 2015 kl.09:30
Rom-Stockholm 10 jun 2015 kl.13:30

Planen är att jag tar tåget (kostar ca 20€ T/R) till Neapel och eventuellt övernattar i Rom sista natten för att besöka ”slipsgubben” och njuta av mitt älskade Rom.

Nytt TRÄNINGSUPPLÄGG

Varefter jag blivit starkare och tyngre har det blivit svårare att göra ökningar i varje pass. Den dåliga ryggen har gjort sig påmind och allmänhälsan (läs sömnsvårigheterna) har gjort det svårare och svårare med en konstant linjär progression. Med Philips goda vilja möblerade träningsschemat om och jag får träna de stora lyften två-tre gånger per vecka. Tanken med detta är att över tid ackumulera volym/förflyttade kilon – men detta gör också att jag får gå ned något

Så, såhär ser det ut numera (nytt [gammalt]):

Måndag: Marklyft /Frontböj [Marklyft / Frontböj]
Tisdag: Bänkpress / Chins [Bänkpress /Chins]
Onsdag: Benböj / Marklyftsvariant (sumo/raka) [Discoträning (biceps, triceps, baksida och utsida axlar)]
Torsdag: Bänkpress / Militärpress / Rodd [Bänkpress / Rodd]
Fredag: Discoträning (biceps, triceps, baksida och utsida axlar) [Bänkpress / Rodd]
Lördag:Benböj / Bänkpress / Marklyft / Militärpressar [Discoträning (biceps, triceps, baksida och utsida axlar)]

NyttTräningssystem